Pasi Sarantila satsaa yrittämiseen
Pasi Sarantila ryhtyi vuosi sitten Imatran Portsillassa toimivan Autopurkamo Huolto-osan vetäjäksi. Tuolloin hän jätti vielä takaportin auki, ja jäi edellisestä työpaikastaan eli tullista virkavapaalle.
Nyt hän ei enää ole virkavapaalla, vaan toimii täysiaikaisena purkamoyrittäjänä.
Tuoreen yrittäjän työpäivät ovat venyneet pitkiksi, mutta se kuuluu asiaan. Sarantila kertoo olevansa edelleen positiivisesti yllättynyt siitä, miten hienosti asiakkaat ovat löytäneet tiensä purkamolle.
– Asiakkaita on riittänyt hyvin, välillä jopa vähän liikaakin, hän naurahtaa kertoessaan kuulumisia.
Sarantila osti viime vuonna perinteikkään Autopurkamo Huolto-osan liiketoiminnot ja vuokrasi kiinteistön pitkäaikaiselta purkamoyrittäjältä Leo Makkoselta, kun tämä siirtyi viettämään ansaittuja eläkepäiviä.
Yrityksen virallinen nimi on Imatran Autopurkamo, mutta vanha tuttu Autopurkamo Huolto-osa on säilytetty liikenimenä.
Perinteisen purkamotoiminnan lisäksi yritys tarjoaa nyt myös maalaustöitä, kori- ja kolarikorjauksia sekä hitsauksia. Purkamolla otetaan myös vastaan kotitalouksien metalliromua.
Muita uutisia
Liitolle kokenut hallitus ja uusi puheenjohtaja
Suomen Autopurkamoliiton kevätkokouksessa 4.-5.4.2025 valittiin yksimielisesti uusi hallitus. Seuraavat vuodet tulevat olemaan liiton ja purkamoteollisuuden kannalta työntäyteisiä ja merkityksellisiä. EU-tasoinen sääntely uudistuu ja sitä myöten myös teollisuudenalan toimintamallit on tarpeen uudelleenarvioida. Meillä on nyt uudistumisen paikka ja mahdollisuus, korostaa uusi hallituksen puheenjohtaja Juha Vähäoja Hallitukseen valittiin seuraavat jäsenet: Juha Vähäoja, puheenjohtaja Kari Laine, […]
Autovalmistajien romutuskartellista vakava viesti ajoneuvojen kiertotaloudelle
Euroopan komissio antoi aprillipäivänä vakavan muistutuksen suomalaiselle autojen kiertotalouden käsittelyketjulle ja sitä valvoville viranomaisille, kun se määräsi noin 458 miljoonan euron sakot 15 suurelle autovalmistajalle sekä Euroopan autoteollisuuden etujärjestölle (ACEA). Syynä on pitkäaikainen autojen kierrätykseen liittyvä kartelli. Yritykset ovat myöntäneet osallisuutensa ja suostuneet sovitteluun. Komission selvitys osoitti, että kartelli koski erityisesti kahta keskeistä seikkaa. Autovalmistajat […]